Τετάρτη, 15 Φεβρουαρίου 2012

Συμβουλές για να αντιμετωπίσουμε την ΚΡΙΣΗ...!

Τον τελευταίο καιρό ζούμε όλοι μας στον πυρετό της οικονομικής κρίσης. Βομβαρδιζόμαστε καθημερινά από νέα μέτρα για μειώσεις μισθών και αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων, τα ποσοστά ανεργίας πολλαπλασιάζονται, υποβόσκει ο κίνδυνος χρεωκοπίας και το πορτοφόλι μας αδειάζει.
Ένας από τους παράγοντες που συμβάλλουν στην ψυχική μας υγεία είναι το αίσθημα ασφάλειας. Σε περιόδους οικονομικής κρίσης, αυτή η αίσθηση ασφάλειας χάνεται. Όλα αλλάζουν και είναι ρευστά. Οι άνθρωποι δυσκολεύονται να διαχειριστούν αυτές τις αλλαγές και νιώθουν ότι χάνουν τον έλεγχο.
Τα συναισθήματα που κυριαρχούν είναι άγχος, φόβος, ανασφάλεια, ανησυχία, νευρικότητα, θυμός, αποδιοργάνωση. Το παρατεταμένο (χρόνιο) άγχος μειώνει τις άμυνες του οργανισμού μας, καθιστώντας μας πιο ευάλωτους σε κάθε είδους ασθένεια (σωματική και ψυχική), ενώ ταυτόχρονα μας οδηγεί βαθμιαία σε μια παθητική κατάσταση απόσυρσης («δεν μπορώ να κάνω τίποτα για να αντιδράσω»). Οι συνέπειες πολλές. Αμφισβήτηση της αυτοαποτελεσματικότητας, απομόνωση, διατάραξη των κοινωνικών και οικογενειακών σχέσεων και τελικά αύξηση στην συνταγογράφηση ψυχοφαρμάκων.
Μοιάζει η στιγμή να είναι ιδανική για να επανεξετάσουμε το σύστημα αξιών μας, βάση του οποίου αξιολογούσαμε μέχρι σήμερα τον εαυτό μας και το περιβάλλον μας. Αυτό που τελικά καταφέραμε με το υπάρχον σύστημα αξιών είναι να γεμίσουμε κατάθλιψη τα σπίτια μας δουλεύοντας ατελείωτες ώρες, σε ένα αέναο κυνήγι απόκτησης υλικών αγαθών που ποτέ δεν είναι αρκετά.
Η λύση φαίνεται να είναι η επιστροφή στις ανθρώπινες σχέσεις. Ας ακούσουμε τον συνάνθρωπό μας. Ας συγκεντρωθούμε με φίλους. Ας μιλήσουμε και ας ανοιχτούμε ο ένας στον άλλο.  Η ζωή δεν έχει μόνο υλικά πράγματα.
1. Βάλτε προτεραιότητα στη σχέση σας
Είναι σύνηθες να μην επικεντρωνόμαστε στη σχέση μας κατά τη διάρκεια μιας δύσκολης οικονομικής περιόδου .Πολλά αγαπημένα ζευγάρια χάνουν το δρόμο τους, όταν οι ανησυχίες για την οικονομική τους ασφάλεια και τα χρήματα αρχίζουν να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στη σχέση.Με λίγο προγραμματισμό εσείς και ο σύντροφός σας μπορείτε να δημιουργήσετε στιγμές κατά τη διάρκεια της ημέρας οπού θα σκέφτεστε ο ένας τον άλλον και τα καλά της σχέσης σας.
2. Αναγνωρίστε και αποδεχθείτε την αλλαγή των ρόλων
Συχνά οι αλλαγές στο οικογενειακό εισόδημα επιφέρουν αλλαγές στους ρόλους του ζευγαριού. Ο άλλοτε κουβαλητής του σπιτιού τώρα μπορεί να είναι άνεργος ή να χρειάζεται, λόγω μείωσης μισθού, να κάνει δύο δουλειές αντί για μια ενώ εκείνος που κρατούσε τα παιδιά στο σπίτι να αναγκαστεί να ψάξει για δουλειά. Αυτό και μόνο μπορεί να κλονίσει τη σχέση μας αλλά και εμάς του ίδιους. Μοιραστείτε τις αγωνίες σας με το σύζυγο / σύντροφό σας, εάν έχετε δυσκολία στην μετάβαση ενός νέου και ανεπιθύμητου ρόλου στη ζωή σας. Το να μοιράζεσαι είναι ιδιαιτέρως αγχολυτικό.
3. Βρείτε νέους τρόπους για να απολαύσετε ο ένας τον άλλο
Συχνά ένας γάμος ή μια σχέση δεν χαλάει από το ίδιο το στρες, αλλά από τον τρόπο με τον οποίο εσείς και ο σύντροφός σας αντιμετωπίζετε το άγχος.
Ας επενδύσουμε σε αυτά που μας γεμίζουν και μας ευχαριστούν. Ακόμη κι αν δεν έχουμε αρκετά χρήματα για να βγούμε έξω, μπορούμε να προσκαλέσουμε κόσμο στο σπίτι, να μαγειρέψουμε ή να πιούμε ένα κρασί. Έτσι ίσως έρθουμε και πιο κοντά απ’ ότι σε ένα μέρος με δυνατή μουσική, όπου είναι δύσκολο ακόμα και να μιλήσουμε, πόσο μάλλον να επικοινωνήσουμε ουσιαστικά.
4. Βρείτε νέα ενδιαφέροντα
Μπορούμε να διαβάσουμε ένα βιβλίο.
Να ανακαλύψουμε λίγο παραπάνω τη φύση, να περπατήσουμε, να χρησιμοποιήσουμε το ποδήλατο αντί για το αυτοκίνητο.

 Η κρίση είναι μια ευκαιρία για εσωτερικές και κοινωνικές αλλαγές. Ας την εκμεταλλευτούμε θετικά!

Δεν υπάρχουν σχόλια: